Un om de succes este cel care poate construi o fundatie solida din caramizile pe care altii le-au aruncat in el.
David Brinkley

Succes

Hotelul CROWNE PLAZA – singurul hotel din România premiat în cadrul proiectului „Green Business Index 2012”

22.11.2012| 4 Comentarii
Postat in: Afaceri, Evenimente, Succes

COMUNICAT DE PRESĂ

Hotelul CROWNE PLAZA, parte a lanţului hotelier ANA HOTELS, a participat, pentru prima oară, la Proiectul multianual „Green Business Index”.

Acest proiect este singurul instrument de evaluare a responsabilităţii faţă de mediu a companiilor din România, conform standardelor ISO 14001 şi ISO 14031. Proiectul monitorizează iniţiativele de „economie verde” din sectorul de afaceri românesc, precum şi de asistenţă şi formare pentru îmbunătăţirea performanţei de mediu. El reprezintă un barometru al responsabilităţii faţă de mediu a companiilor din România.

Peste 300 de companii au participat în anul 2012 la „Green Business Index”. Sectoarele de activitate ale companiilor participante au fost diverse: de la energie, transport şi managementul deşeurilor până la industria alimentară, cea auto, construcţii, sectorul financiar-bancar şi cel hotelier.

Pe baza evaluării iniţiativelor şi eforturilor făcute de companiile participante în ceea ce priveşte protecţia mediului, ANA HOTELS – CROWNE PLAZA a ocupat locul III în clasamentul general al companiilor înscrise în „Green Business Index 2012”, ocupând totodată şi alte două meritorii locuri III, la categoriile „Servicii/Comerţ„ şi, respectiv, „Achiziţii Verzi„.

Rezultatul obţinut de Ana Hotels CROWNE PLAZA, care plasează compania noastră într-un grup select de companii precum Danone PDPA, DHL International Romania, Ursus Breweries, United Romanian Breweries Bereprod sau Grup Servicii Petroliere, trebuie apreciat în contextul în care CROWNE PLAZA a fost singurul hotel din România ce a fost premiat în competiţie, având preocupările şi rezultatele sale remarcabile în promovarea „economiei verzi”.

Prin participarea sa cu succes la „Green Business Index 2012” Ana Hotels doreşte să arate că înţelege necesitatea tranziţiei spre busines-ul „verde” şi că este o verigă importantă în dezvoltarea economică durabilă a României şi în asumarea responsabilităţii corporatiste faţă de mediu.

SC ANA HOTELS SA

ANA HOTELS SA – COMPANIA HOTELIERĂ NUMĂRUL 1 ÎN ROMÂNIA

08.11.2012| 6 Comentarii
Postat in: Afaceri, Evenimente, Succes

La 2 noiembrie 2012 a avut loc cea de-a XX-a ediţie a TOPULUI NAŢIONAL AL FIRMELOR PRIVATE din România.

Clasamentele pe domenii de activitate au fost realizate în funcţie de PROFITUL BRUT, de CIFRA DE AFACERI şi de PRODUCTIVITATE, pe baza informaţiilor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Au intrat în competiţie 621.054 de societăţi comerciale.

Pe baza performanţelor sale economice S.C. ANA HOTELS S.A. s-a plasat pe PRIMUL LOC PE ŢARĂ la categoria „Întreprinderi Mari” din domeniul industriei hoteliere, atât în ceea ce priveşte CIFRA DE AFACERI cât şi în ceea ce priveşte PRODUCTIVITATEA.

Recunoaşterea naţională a acestor performanţe ne onorează dar nu ne surprinde. Dimpotrivă ! Ne aşteptam la ele pentru că eforturile noastre de a ne creşte capacitatea economică au fost foarte mari.

În urmă cu câţiva ani ne-am stabilit câteva obiective clare pe care am reuşit să le finalizăm, printr-un efort financiar de circa 25 de milioane Euro.

Am recondiţionat şi am modernizat în mare măsură hotelurile noastre din Bucureşti, respectiv ATHENEE PALACE HILTON şi CROWNE PLAZA.

Am renovat şi am ridicat la nivel de 4 stele standardele de confort la hotelurile noastre de la Poiana Braşov, respectiv SPORT HOTEL & SPA şi BRADUL. Odată cu renovarea acestor din urmă hoteluri şi cu diversificarea ofertei lor prin intrarea în funcţiune a modernului SPA de la SPORT HOTEL, suntem pregătiţi să intrăm într-o nouă eră a industriei hoteliere ANA, o eră a completei compatibilităţi cu industria hotelieră europeană.

Oaspeţii hotelurilor ANA pot constata cu uşurinţă că, în acest moment, nu mai există diferenţe între serviciile pe care le oferim noi şi ceea ce se oferă în orice hotel de clasă comparabilă din Europa.

Prin Ana Hotels SUNTEM EUROPENI !

TRIUMF ANA HOTELS LA GALA PREMIILOR DE EXCELENŢĂ DIN INDUSTRIA HOTELIERĂ

25.04.2012| 0 Comentarii
Postat in: Afaceri, Evenimente, Succes

În ziua de 24 aprilie a avut loc cea de-a doua ediţie a GALEI PREMIILOR DE EXCELENŢĂ, organizată în cadrul evenimentului Hotel Tourism & Leisure Investment Conference. Gala a avut ca scop “premierea celor mai eficiente şi inovative proiecte şi concepte care au marcat evoluţia industriei ospitalităţii şi turismului din România în anul 2011. Evenimentul a oferit o perspectivă actuală şi clară asupra performanţelor atinse în această industrie prin eforturi, inovaţie şi angajament de lungă durată, într-un context economic cel puţin dificil.”

Ana Hotels a fost nominalizată ca finalistă la mai multe categorii, respectiv:
–    Hotelul anului (Hoteluri de lux, doar cele de 4 si 5 stele) – Athenee Palace Hilton şi  Crowne Plaza, ambele din Bucureşti;
–    Cea mai buna strategie de renovare şi îmbunătăţire a hotelului – Sport Hotel & Spa, Poiana Braşov;
–    Hotelul anului pentru secţiunea turism de agrement – Sport Hotel & Spa, Poiana Braşov;
–    Hotelul anului în privinţa abordării politicii de mediu – Athenee Palace Hilton, Bucureşti;
–    Locaţia anului pentru conferinţe şi întâlniri de afaceri – Sport Hotel & Spa, Poiana Braşov;
–    Restaurantul anului – Roberto’s, în incinta hotelului Athenee Palace Hilton Bucureşti;
–    Barul anului – Crown Café, în incinta hotelului Crowne Plaza, Bucureşti;
–    Spa-ul anului – Sport Hotel & Spa, Poiana Braşov;
–    Contribuţie excepţională la dezvoltarea industriei – subsemnatul, proprietar al SC Ana Hotels SA;
–    Antreprenorul anului – subsemnatul, proprietar al SC Ana Hotels SA;
–    Rising star manager al anului într-un hotel – Carmina Gal, General Manager Ana Hotels Poiana Braşov.

Reprezentanţii Ana Hotels au fost declaraţi câştigători la următoarele categorii:
–    Contribuţie excepţională la dezvoltarea industriei – George Copos – proprietar, Ana Hotels;
–    Rising star manager al anului într-un hotel – Carmina Gal, General Manager Ana Hotels Poiana Braşov;
–    Hotelul anului în privinţa abordării politicii de mediu – Athenee Palace Hilton, Bucureşti.

În acest an Ana Hotels este societatea care a avut cele mai multe nominalizări în finale -11, şi care a câştigat cele mai multe premii – 3. Este un triumf pentru noi, cei care am gândit, am finanţat şi am executat proiectele noastre de dezvoltare. Este o satisfacţie să vedem că ne sunt apreciate realizările, după cum sunt apreciaţi şi cei peste 1.000 de angajaţi ai societăţii Ana Hotels. Meritul principal este al lor iar eu, în calitate de proprietar al companiei, sunt mândru de partenerii mei de muncă.

În anul 2011 am obţinut un singur premiu la Gala Premiilor de Excelenţă, respectiv premiul „Investment of the Year”. Anul 2012 şi cele trei premii obţinute acum pentru ceea ce am realizat în 2011 ne confirmă că am muncit bine şi cu folos. Suntem satisfăcuţi, deşi ştim că este încă loc de mai bine.

Justiţie dreaptă

03.04.2012| 10 Comentarii
Postat in: Evenimente, Succes

Întotdeauna am avut încredere în dreptate, adevăr şi corectitudine. Expresia socială a dreptăţii fiind justiţia, am avut mereu încredere în justiţie. Ştiu că justiţia nu judecă după cine sunt sau după cum arată persoanele ajunse în faţa ei. Ea cântăreşte doar faptele şi le apreciază după unica măsură corectă: justeţea lor.

Singurul lucru care interesează este următorul: oamenii care îşi caută dreptatea au respectat sau nu litera legii în acţiunile lor. Litera legii este, în ultimă instanţă, cea care contează.

Hotărârea judecătorească pronunţată astăzi de Tribunalul Bucureşti arată că, în sfârşit, Justiţia este imparţială şi dreaptă. După ani de hărţuieli, după lungi perioade de citări, de audieri, de pledoarii, de timp petrecut în sălile de judecată, după atâta amar de vreme în care puteam face lucruri mult, mult mai folositoare, Justiţia a dat verdictul: ACHITAT. NIMIC DIN CEEA CE AM FĂCUT NU A ÎNCĂLCAT LITERA LEGII.

Până la urmă, lucrurile sunt simple: s-au efectuat transferuri de fotbalişti, cluburile au încasat bani, s-au plătit impozite, în conformitate cu litera legii. Am respectat litera legii şi Justiţia a înţeles aceasta.

Fapt pentru care îi prezentăm respectul nostru.

Justiţia există. S-a făcut dreptate ! În faţa instanţei competente, nu în mass media !

Despre afaceri si despre multe altele

21.07.2011| 5 Comentarii
Postat in: Afaceri, Interviuri, Succes

Ieri am acordat un interviu publicatiei de business Bloombiz. Iată conţinutul acestui interviu:

1. Ati investit pe timpul acestei crize, ati luat bani de la banci pentru a va extinde business-ul. Cati bani ati investit si care au fost principalele obiective?
Criza nu este o fatalitate. Este o conjunctură economică. Dacă îi cunoşti legile, poţi să o foloseşti în beneficiul tău ca investitor. Vremurile de criză creează oportunităţi spectaculoase pentru investiţii. Spre exemplu, de la declanşarea crizei atât materiile prime cât şi forţa de muncă se găsesc din abundenţă pe piaţă, la preţuri foarte avantajoase pentru investitor. Noi, Holdingul ANA, am investit în aceste vremuri circa 25 de milioane de euro şi am reuşit să ne modernizăm hotelurile: în Bucureşti Hilton***** şi Crowne Plaza*****, iar la Poiana Braşov Bradul*** şi Sport Hotel and Spa****. Am renovat toate spaţiile publice – holuri, recepţii, săli de conferinţă, restaurante, baruri – şi, la Poiana Braşov, şi spaţiile de cazare. Mai mult, în această sumă „a încăput” şi un Spa ultramodern, poate cel mai modern din ţară, ataşat hotelului Sport din Poiana Braşov şi completându-i oferta de servicii. Dacă făceam această investiţie în 2008 ar fi costat, probabil, dublu. Acum avem lucrurile aşezate, criza pare să se apropie de final iar datele noastre arată un volum de afaceri în plină creştere. La Poiana Braşov, spre exemplu, la sfârşitul primului semestru suntem la aproape dublu faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut.

2. Strategic vorbind, de ce ati ales sa riscati si sa faceti investitii intr-o perioada in care majoritatea oamenilor de afaceri au fost rezervati?
Fiecare companie şi fiecare manager îşi stabileşte obiectivele, priorităţile şi strategiile cum crede de cuviinţă. Sunt teorii care spun că, în vremuri de criză, trebuie „să îngropi banii”. Până şi faimosul George Soros afirmă că, în aceste timpuri, ţine banii „la saltea”, aşteptând conjuncturi mai favorabile. Nu e mai puţin adevărat însă că profitul este proporţional cu riscul asumat – vorbesc, fireşte, de risc asumat în condiţii de luciditate şi de realism, nu de riscul asumat prosteşte, fără nici o judecată sau temei. Deci, cine riscă să facă investiţii în vremuri de criză, şi are şi mijloacele necesare, se poate aştepta la rezultate pe măsura riscului. În cazul nostru, ieşirea României din criză ne găseşte cu hotelurile proaspăt renovate, pregătite complet pentru a primi o clientelă mai numeroasă şi mai avută decât înainte. Totodată, ne găseşte cu tehnologie nouă la fabrica ANA IMEP din Piteşti, pe baza unor fonduri europene pe care am ştiut să le atragem şi să le folosim la timp.

3. De care dintre afacerile dumneavoastra ati fost fost cel mai multumit in aceasta perioada si de ce?
Toate afacerile din România au avut trenduri descrescătoare începând cu 2008. În prezent constat cu satisfacţie că o parte din cifrele referitoare la afacerile ANA sunt în creştere. Am depăşit anul 2010, în unele cazuri – şi anul 2009. Hotelurile din Poiana Braşov au atins chiar cota record din 2008. Am, deci, oarecare motive de satisfacţie, reţinute, bineînţeles: nu e cazul să ne bucurăm prematur. Greul nu a trecut.

4. Va felicitati sau regretati ca nu ati investit mai mult in terenuri si imobiliare in general? De ce?
Orice plan de afaceri corect răspunde unei cerinţe a pieţei, prezente sau care poate fi previzionată. Investiţiile în terenuri, aur sau imobiliare sunt investiţii relativ sigure, cu rate ale profitului care pot fi, în general, estimate. Nu vorbesc, bineînţeles, de situaţii de isterie imobiliară mondială, cum a fost cazul în vremurile care au declanşat criza „instrumentelor derivate”, aşa numita „criză sub – prime”. A investi în terenuri şi în imobiliare este o afacere cuminte şi rentabilă, în orice timpuri. Am investit şi eu, mereu, şi în terenuri, şi în imobiliare. Avem terenuri. Le vom folosi. Avem şi proiecte, unele în curs de realizare. Unul din ele se numeşte ANA TOWER, care va fi un minunat turn de birouri de clasă A, situat lângă hotelul Crowne Plaza. Va fi prima clădire de categorie „Gold” din Bucureşti, una din cele mai frumoase şi, în mod cert, cea mai înaltă. Nu mă consider însă un „captiv” al real estate – ului. Sunt un om de faceri cu activităţi multiple. Noi facem şi industrie alimentară, prin ANA PAN, şi electrotehnică, prin ANA IMEP, şi transporturi internaţionale, prin ANA TRANS INTERNATIONAL, şi industrie hotelieră, prin ANA HOTELS, şi transporturi pe cablu, prin ANA TELEFERIC, chiar şi fotbal, prin FC RAPID. Uneori mă gândeam, cu regret, că nu am ştiut să folosesc momentul 2008 şi să dispun de multe, multe terenuri, pe care să construiesc multe, multe blocuri. Apoi a venit anul 2009, şi apoi 2010. Atunci m-am felicitat că am ştiut să îmi păstrez calmul şi echilibrul şi că nu am achiziţionat multe terenuri şi nu m-am apucat să construiesc multe blocuri. Mă găsea criza cu ele şi păţeam ce au păţit alţii, din păcate: insolvenţa. Anticii spuneau: „Est modus in rebus” adică, în traducere liberă, „Este o măsură în fiecare lucru” ori, mai complet, „Nu este bine să depăşeşti măsura fiecărui lucru”.

5. Multi oameni de afaceri spun ca s-au saturat de Romania si daca ar mai avea 30 de ani si-ar muta afacerile in China. Dumneavoastra cum ganditi?
Eu cred că România este adevărata ţară a tuturor posibilităţilor. Spun asta în sensul bun al cuvântului. Dacă nu aş fi crezut în acest lucru aş fi părăsit ţara. Puteam să o fac şi înainte de 1989 şi după. Nu am făcut-o şi nu regret. Ca să susţin ideea că România este un loc potrivt pentru afaceri vă rog să aveţi în vedere că aici sunt şi Renault, şi Citibank, şi Groupe Societe Generale, şi ING, şi Mittal Steel, şi Ford, şi Bouygues, şi Nokia, şi Emerson, şi Arcelik, şi Danone, şi Coca Cola, şi Mechel, şi Saint Gobain, şi IKK, şi mulţi alţii, transnaţionale importante. Vin aici pentru că există oportunităţi. Vin şi chinezii. Tocmai s-a inaugurat China Town – ul de lângă Bucureşti. Ceea ce facem noi nu se poate face nici în China, nici aiurea. Doar aici. Noi suntem, spre exemplu, Hilton, şi Crowne Plaza. De ce să plecăm, când ei se străduiesc să vină ? Vreau să înţelegeţi că este mult patriotism în ceea ce vă spun. Este, în acelaşi timp, şi un set de calcule reci, de analize de piaţă, de marketing, de analize de costuri, de studiu al pieţei forţei de muncă, etc. A rezultat clar că ceea ce facem noi trebuie făcut aici. În China nu se mănâncă cozonaci pascali cu mac tip „Mariţa”. Nu se livrează produse electrotehnice în Italia, cu camioanele. Nu se schiază ca la Poiana Braşov. Nici măcar nu se joacă fotbal ca la Rapid. Locul meu şi al nostru este aici. Ba chiar şi generaţia următoare, Alexandra, se reîntoarce. În prezent se ocupă de re – lansarea brandului ANA PAN şi de cursurile unei şcoli de vară pentru tineri cu potenţial de performanţă peste medie. Dorim să facem aşa ceva în România, nu în altă parte.

6. Inainte de criza voci foarte importante ale mediului de afaceri sustineau ca aceasta criza este sansa Romaniei de a recupera terenul. Ati crezut vreodata in aceasta idee? De ce?
Criza este o şansă reală pentru România. Este prilejul ce ne-a fost oferit pentru a înţelege natura artificială a lumii din 2008, cu salarii nejustificate în nici un fel de performanţa economică, cu maniera în care se vindea orice, oricui, la orice preţ, în care munca practic nici nu mai conta. Lumea era anormală: patronii erau sclavii angajaţilor. Criza ne-a readus cu picioarele pe pământ, arătând, celor care nu avuseseră curiozitatea să citească în cărţi, că salariile sunt dependente de performanţă, că fiecare leu contează, că a avea un loc de muncă este o mană cerească şi că fără calificare în muncă nu exişti. Criza ne-a arătat că nu poţi trăi la infinit pe credit, că nici nu poţi cheltui mai mult decât câştigi şi că nu poţi avea pe termen lung un nivel de trai pentru care nu ţi-l poţi susţine cu mijloacele de care dispui. Pentru unii a fost un mare şoc să constate că nu mai au bani pentru vila din Pipera, pentru Mercedesul V12, pentru escapadele lunare de shopping la Milano. În concluzie, cred    – şi am crezut mereu – că această criză reprezintă trezirea României la realitate. Mai trebuie şi ca autorităţile să îşi facă datoria. Dacă nu se poate trăi fără muncă, cu atât mai mult nu se poate trăi din furt şi înşelăciune, care trebuie pedepsite cu asprime. Aici trebuie să se manifeste Statul. E rolul lui să reprime munca „la negru”, economia necontabilizată şi corupţia.

7. Va temeti de o noua cadere a economiei, de o revenire a recesiunii in cazul in care criza datoriilor nu va fi definitiv eliminata?
Nu numai că mă tem. Mă şi pregătesc pentru această eventualitate. Teoria economică ne avertizează asupra existenţei crizelor economice în formă de „W”. Sper să nu trăim o astfel de experienţă. Pe de altă parte, uitându-mă la ce se întâmplă în Irlanda, Portugalia sau Grecia – salvate, „in extremis”, de liderii de state din zona Euro – nu pot să nu îmi iau măsurile de siguranţă ce se impun. Care sunt acestea? Secret ! Trebuie subliniat însă că, în timp ce unele state, parcă inconştiente din punct de vedere economic, sunt pe cale să se prăbuşească, altele, vecine cu noi, înfloresc. Turcia a crescut economic cu 11 % în primul semestru. Deci, se poate. Cum ? Prin investiţii, în primul rând în infrastructură: şosele, autostrăzi, şcoli, spitale. Asta ar fi soluţia şi pentru România. Am spus-o de atâtea ori încât am obosit. Nimănui nu pare să îi pese. Vom începe oare să regretăm Imperiul Otoman ?

8. Ce ati invatat dumnevoastra ca om de afaceri de la aceasta criza? V-ati schimbat felul de a gandi business-ul?
Eu ceea ce ştiu am învăţat la şcolile pe care le-am urmat. Am avut şansa ca economia de piaţă să fie doar „poligonul” în care am aplicat ceea ce ştiam din cărţi. Am avut aşadar şansa de a nu reinventa roata, apa caldă şi mersul pe jos. Am câştigat timp enorm de mult. De aceea mi-au şi mers lucrurile atât de repede. Criza este descrisă în cărţi de 250 de ani. Se ştie ce este ea, cum se manifestă, ce trebuie să faci şi ce nu trebuie să faci pe timpul ei. Ca atare, am făcut ceea ce trebuie. La intrarea în criză am avut lichidităţi. Cu ele am făcut investiţii la preţuri deosebit de avantajoase. Acum, la ieşirea din criză, când foarte mulţi sunt în zdrenţe, noi suntem îmbrăcaţi în haine noi şi aşteptăm clientela.

9. Ce alti oameni de afaceri romani admirati cel mai tare si de ce?
Prin structura mea sunt un investitor. Un constructor. De clădiri şi de afaceri. Nu sunt un speculant. Nu sunt un simplu negustor, care cumpără ieftin dintr-un loc şi vinde scump în alt loc. Vând scump, într-adevăr, dar vând scump produsele pe care le fabric eu, nu alţii. Ca atare, admir oamenii de afaceri care sunt producători. Fabricantul de motoare din mine admiră industriaşii. Constructorul de hoteluri din mine admiră constructorii. Transportatorul din mine admiră transportatorii. Îi admir –post-mortem, din păcate – pe Malaxa şi pe Auschnitt.
Nicolae Malaxa este cel care a iniţiat şi implementat în România industrii variate: de aparataj pentru material rulant, de motoare Diesel, de transmisii mecanice pentru automotoare, inclusiv sisteme de comandă, de tuburi de oţel fără sudură, de locomotive Diesel pentru CFR, de aparatură optică, de armament şi muniţii, de automobile.
Max Auschnitt a fost, şi el, un mare industriaş român, administrator delegat al Uzinelor şi Domeniilor de Fier din Reşiţa, cea mai mare societate pe acţiuni care a existat în România înainte de 1947, care avea cel mai mare capital social din România (1 miliard lei), cea mai mare cifră de afaceri şi cei mai mulţi angajaţi – 22.892. Deţinea societatea Titan-Nădrag-Călan, cu 4900 angajaţi, şi a făcut parte din conducerea unor numeroase companii străine din Viena şi Monaco, precum şi a unor companii româneşti precum Societatea Română de Telefoane ori Banca Chrissoveloni.
Acestea sunt modele de urmat. Producători şi exportatori. Aşa cum încerc şi eu să fiu: producător şi exportator.

Interviu pentru Money.ro

12.06.2011| 17 Comentarii
Postat in: Eseuri Cultura, Interviuri, Succes

În urmă cu câteva zile am acordat un scurt interviu publicaţiei Money.ro, care l-a publicat in rezumat. Vă prezint mai jos punctele de vedere pe care le-am exprimat.
1. Oameni de afaceri celebri precum Bill Gates sau Martin Zuckenberg au renuntat la studii in favoarea businessurilor. Este necesara scoala pentru a ajunge un om de afaceri de succes in Romania?

Eu cred cu tărie în puterea învăţăturii. Educaţia pe care am primit-o este de tip „Ai carte, ai parte”. Nu cred că reţeta succesului stă în abandonarea prematură a studiilor. Printre milioanele de oameni de afaceri şi printre miliardele de oameni care trăiesc decent în această lume sunt câţiva, nu mai mult de câteva zeci, care, printr-un noroc incredibil sau printr-o dotare intelectuală de excepţie, au reuşit să ajungă foarte bogaţi fără o educaţie solidă. Toţi ceilalţi, milioane de oameni de afaceri şi miliarde de oameni din clasa medie, îşi bazează bunăstarea şi succesul pe educaţie şi instrucţie solidă. Eu am adunat 21 de ani de studiu. Liceu, universităţi, etc. Alexandra, fiica mea, îmi calcă pe urme. Are, până în prezent, 16 ani de studiu, dintre care 4 în universităţi americane de prestigiu, cum e cazul lui Harvard şi Princeton. Urmează în prezent un dublu
masterat, la Harvard şi la Wharton, care va dura 3 ani. Deci, 19 ani de şcoală. Nu mai vorbesc de cei trei ani petrecuţi la corporaţia McKenzie.

2. Care este ultima forma de invatamant pe care ati absolvit-o?
Facultatea de drept, în anul 2003. Consider că învăţarea permanentă este o metodă excepţională de a-ţi menţine intelectul în formă, indiferent de vârstă.

3. V-au ajutat cunostintele obtinute in afaceri?
Între altele, am urmat cursuri postuniversitare de economie şi administraţie. Fără ele nu cred că aş fi reuşit în afaceri. Am învăţat în şcoală principiile de bază ale conducerii. Am fost scutit aşadar de efortul de „a reinventa roata”, pe care ar fi trebuit să îl fac dacă nu urmam acele cursuri. Am câştigat astfel mult timp.

4. Care a fost primul dumneavoastra job si cand l-ati avut?
Mi s-a părut normal ca primul meu loc de muncă – înainte de 1990 – să fie în învăţământ, timp de câţiva ani. După 1990, primul meu loc de muncă a fost la Ana Co. O şcoală foarte dură, dar foarte interesantă.

Cine vorbeşte despre Kapitalism?

26.04.2010| 19 Comentarii
Postat in: Evenimente, Interviuri, Media, Succes

În primul rând, vreau să mulţumesc vizitatorilor blogului care mi-au trimis urări cu ocazia zilei de Sfântul Gheorghe. Le mulţumesc aşadar şi le adresez şi eu, la rândul meu, aceleaşi gânduri bune.
În al doilea rând, vreau să fac astăzi cunoscută opinia mea despre aşa-zisul documentar „Kapitalism – reţeta noastră secretă”, a cărui vizionare m-a dezamăgit profund şi chiar m-a iritat, deoarece produsul final nu seamănă deloc cu proiectul care ne-a fost fluturat pe sub nas iniţial. Într-adevăr, presupunerile pe care le făceam în urmă cu câteva zile s-au adeverit în totalitate.
Dar, înainte de a intra în comentarii, iată istoria participării mele la acest (să-i zicem) film: pe larg

Kapitalism – reţeta noastră kălduţă

21.04.2010| 18 Comentarii
Postat in: Afaceri, Evenimente, Interviuri, Media, Succes

Competiţia din business nu e deloc romantică, ci dimpotrivă, e dură, iar câştigătorii sunt priviţi întotdeauna cu invidie, suspiciune, chiar răutate. Iar relatările din media, schematice şi într-o eternă competiţie cu secundele, se mărginesc să aplice competitorilor câte o „etichetă” lipită pe fruntea lor după o judecată sumară şi adesea subiectivă.
În 2009, când am fost solicitat să particip la nişte filmări care s-au finalizat recent în documentarul intitulat „Kapitalism – reţeta noastră secretă”, mi-am învins rezervele pricinuite de constatările enunţate mai sus şi am decis să răspund solicitării. Speram că documentarul care avea să rezulte va fi o analiză temeinică, cu bune şi cu rele, a diferitelor modalităţi în care unii oameni au reuşit sau au eşuat în încercarea de a-şi lua soarta în propriile mâini.
Deşi încă n-am văzut filmul, am motive să cred că speranţa mea nu se justifică. pe larg

„Grădiniţa” e salvarea noastră!

08.03.2010| 14 Comentarii
Postat in: Afaceri, Evenimente, Succes

„Grădiniţa” e salvarea noastră!
Nu, nu este vorba de „grădiniţa” Rapidului, aşa cum v-aţi fi aşteptat după citirea titlului acestei postări. De data asta, aş vrea să mă refer la o „grădiniţă” mult mai mare, cea a României.
Am fost invitat recent să particip la un eveniment organizat de către o asociaţie studenţească în folosul tinerilor cu vocaţie antreprenorială. pe larg

Impozit pe premii

29.01.2010| 13 Comentarii
Postat in: Afaceri, Succes

Săptămâna trecută, firma Ana Pan, aflată la prima ei participare la competiţia internaţională a bucătarilor şi cofetarilor de la Antalya, a obţinut premiul II (aici puteţi găsi mai multe detalii). Acest eveniment, care nu poate decât să mă bucure, m-a făcut să mă gândesc la o oportunitate pe care mă tem că guvernanţii noştri au scăpat-o din vedere: introducerea unui impozit pe premii şi distincţii.
Nu mă refer la premiile care au şi o valoare pecuniară explicită, pentru că acestea intră în baza de impozitare, ci la cele pur şi simplu simbolice, cum e cazul premiului menţionat mai sus. De ce ar trebui impozitate şi acestea? Ei bine, chiar dacă respectivul concurent nu obţine, pe lângă diplomă, şi o sumă de bani sau un obiect de o anumită valoare, distincţia obţinută îi consolidează reputaţia şi prestigiul profesional. În acest fel, credibilitatea sa în rândul clienţilor creşte, proces care atrage şi creşterea vânzărilor. Prin urmare, un impozit forfetar pe diplomele şi distincţiile onorifice ar fi pe deplin justificat.
Iar banii astfel încasaţi să fie utilizaţi pentru înfiinţarea unui fond special de premiere a mult-prea-numeroşilor funcţionari ai statului. Pentru că aceştia, bieţii de ei, nu obţin nicio diplomă pe nicăieri.